Zakładowa Kontrola Produkcji - Mieszanki Mineralno-Asfaltowe
Szczegółowy plan nauczania szkolenia ZAKŁADOWA KONTROLA PRODUKCJI - MIESZANKI MINERALNO-ASFALTOWE
L.p. |
TEMAT SZKOLENIA |
Liczba godzin szkolenia 1 |
1 | ZAJĘCIA TEORETYCZNE | |
1.1 | Zasady wprowadzania wyrobów budowlanych do obrotu: - Obowiązujące regulacje prawne. - Deklaracja właściwości użytkowych "WE". - Zasady ogólne i stosowanie oznakowania "CE". - Zasady ogólne i stosowanie oznakowania znakiem budowlanym "B". - Specyfikacje techniczne: normy zharmonizowane, europejskie oceny techniczne, polskie normy, krajowe oceny techniczne. |
2 |
1.2 | Ocena i weryfikacja stałości właściwości użytkowych wyrobów budowlanych: - Systemy oceny i weryfikacji stałości właściwości użytkowych. - Podział zadań podczas procedury oceny i weryfikacji stałości właściwości użytkowych wyrobu. - Badania typu - wymagania normy PN-EN 13108-20 - Zakładowa Kontrola Produkcji. - Oznakowanie i etykietowanie wyrobów. |
2 |
1.3 | Omówienie wymagań systemu Zakładowej Kontroli Produkcji mieszanek mineralno-asfaltowych - wymagania normy PN-EN 13108-21. | 2 |
1.4 | Wymagania ZKP dla asfaltów modyfikowanych, emulsji asfaltowych i mieszanek na zimno. | 1 |
1.5 | Dokumentacja systemu Zakładowej Kontroli Produkcji: - Księga zakładowej kontroli produkcji. - Wymagane procedury i instrukcje. - Formularze i zapisy. |
1 |
1.6 | Audit wewnętrzny w systemie Zakładowej Kontroli Produkcji mieszanek mineralno-asfaltowych jako narzędzie nadzoru nad ZKP: - Podstawowe definicje. - Zasady przeprowadzenia auditu: - Planowanie i przygotowanie auditu. - Przeprowadzenie auditu wewnętrznego. - Działania poauditowe, działania korygujące i zapobiegawcze. |
4 |
2 | ZAJĘCIA PRAKTYCZNE (warsztaty, ćwiczenia) | |
2.1 | Planowanie i przeprowadzenie auditu wewnętrznego: - Opracowanie planu auditu oraz listy pytań kontrolnych. - Praktyczne przeprowadzenie auditu, formułowanie i zapisywanie niezgodności i spostrzeżeń. - Opracowanie raportu z auditu wewnętrznego. - Formułowanie działań korekcyjnych, korygujących i naprawczych, zapisy i ocena skuteczności działań. |
14 |
3 | SEMINARIUM (prezentacja wyników, test sprawdzający) | 4 |
RAZEM |
30 |
1 godzina szkolenia = godzina lekcyjna (45 min.)