Reaktywność alkaliczna kruszyw krajowych
Szczegółowy plan nauczania szkolenia REAKTYWNOŚĆ ALKALICZNA KRUSZYW KRAJOWYCH
L.p. |
TEMAT SZKOLENIA |
Liczba godzin szkolenia 1 |
1 | ZAJĘCIA TEORETYCZNE | |
1.1 | Ogólne informacje o zjawisku reaktywności alkalicznej. - Definicje podstawowe. - Rodzaje reakcji alkalicznych. - Czynniki wywołujące zjawisko reaktywności. |
|
1.2 | Metody badań i oceny reaktywności alkalicznej. - Dotychczasowe krajowe metody badań i oceny. - Ocena skuteczności badań. - Aktualny stan normalizacji. |
|
1.3 | Skala problemu w Polsce. - Reaktywność kruszyw krajowych - obszary występowania kruszyw potencjalnie reaktywnych. - Typy skał potencjalnie reaktywnych alkalicznie. - Potencjalnie alkaliczne reaktywne składniki krzemionkowe. - Krajowe kruszywa mineralne o potencjalnej reaktywności alkalicznej. - Sposoby zapobiegania i przeciwdziałania zjawisku. - Krajowe kruszywa mineralne o potencjalnej reaktywności alkalicznej - konieczne działania. |
|
1.4 | Stwierdzone i zanotowane objawy destrukcji betonów w Polsce - przykłady. | |
1.5 | Nowe metody badań i oceny reaktywności alkalicznej wg RILEM. - Przegląd metod i kryteriów. - Wybór metody badań i oceny według nowego podejścia. - Różnice w ocenie reaktywności kruszyw według metody krajowej RILEM. - Skały i składniki reaktywne według AAR-1. |
|
1.6 | Sposoby przeciwdziałania i zapobiegania reaktywności alkalicznej. | |
1.7 | Proponowane rozwiązania i działania do stosowania w Polsce. | |
1.8 | Podsumowanie. (Dyskusja, pytania, dodatkowe wyjaśnienia) | |
RAZEM |
6 |
1 godzina szkolenia = godzina lekcyjna (45 min.)